Zagadkowe składniki soku pomidorowego z Fortuny

22 lipca 2014 napisałam wiadomość do Fortuny, producenta soku z przecierów z zagęszczonych przecierów oraz przecieru i soku.

Szanowni Państwo,

Dzisiaj w sklepie zastanawiałam się nad wyborem soku pomidorowego. Chciałam spróbować Wasz „Pomidor sok 100%”, ale gdy spojrzałam na skład: Przeciery z zagęszczonych przecierów oraz przecier i sok z pomidorów… postanowiłam, że najpierw do Państwa napiszę zanim go kupię. Rozumiem, że mamy tu do czynienia z 2 różnymi przecierami i sokiem? Inne soki pomidorowe są robione głównie z koncentratu, i choć przecier kojarzy mi się dużo lepiej od koncentratu, to jednak przecier z przecieru i przecier wprawiają mnie w konsternację. Z ciekawością poznam Państwa odpowiedź.

Pomidor Sok 100% Fortuna

Pomidor Sok 100% Fortuna

Przez trzy tygodnie nie doczekałam się jednak odpowiedzi.

Co o tym myślę?

DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2012/12/UE z dnia 19 kwietnia 2012 r. odnosząca się do soków owocowych i niektórych podobnych produktów przeznaczonych do spożycia przez ludzi podaje część definicji:

Przecier owocowy – Zdolny do fermentacji, ale niesfermentowany produkt otrzymany przez odpowiednie procesy fizyczne, takie jak przetarcie przez sito, rozdrobnienie lub zmielenie jadalnych części całego lub obranego owocu bez usuwania soku.

Zagęszczony przecier owocowy – Produkt otrzymany z przecieru owocowego przez fizyczne usunięcie określonej ilości zawartej w nim wody.

Jak robiony jest zatem Pomidor, Sok 100% ?

  1. Pomidory zostają np. przetarte przez sitko
  2. Usuwana jest z nich woda
  3. Całość zostaje ponownie przetarta przez sitko.
  4. Do tej pomidorowej papy dodane zostają inne np. przetarte przez sitko pomidory i sok.

Na chłopski rozum tak to może wyglądać, ale cała prawda jest na razie zagadką, której rozwiązania Fortuna nie chce ujawnić konsumentom.

Zauważyłam, że firmy niechętnie lub wcale nie chcą odpowiadać na pytania odnośnie swoich produktów. Na skargi owszem, ale niewinne pytania ciekawskich konsumentów pozostają bez odzewu.

Podoba Ci się to co czytasz, i chcesz być na bieżąco? Polub stronę na facebooku.

4 uwagi do wpisu “Zagadkowe składniki soku pomidorowego z Fortuny

  1. jak sam zauważyłeś, to i tak sok bardziej „premium” od tych z zagęszczonego soku. Co więcej soki z soku z zagęszczonego wcale nie są złe niczego nie tracą ze swoich właściwości

  2. Otworzyłem, wziąłem pierwszego łyka i od razu spojrzałem na skład, który okazał się oszustwem. W smaku od razu czuć rozwarstwienie, zawiesinę czegoś pomidorowego w wodzie. Słabe bardzo słabe. Nie polecam nikomu. Najtańszy przecier z biedronki jest lepszy niż to coś…

Skomentuj

