Płatność kartą od danej kwoty

Trafiliście tutaj ponieważ po raz kolejny sprzedawca odmówił Wam honorowania płatności kartą. Chcę, aby ten post był krótki i konkretny. Opiszę swoje doświadczenia i powiem jak ja rozwiązałam ten problem. Bez owijania w bawełnę, krok po kroku napiszę co zadziałało, a co nie.money-256319_640

Krok 1: Wysyłam mejla do firmy
…po raz kolejny w Waszym klubie chcę zapłacić za jedną rzecz kartą, jednak jestem informowana, że płatność kartą jest możliwa od 20 złotych. W związku z tym, zostałam postawiona w niezbyt zręcznej sytuacji i musiałam zapożyczać się u znajomych. Proszę o wyjaśnienie, na jakiej podstawie wprowadzili Państwo taką ‚regułę’, zwłaszcza, że w innych klubach i barach, które odwiedzam nie spotkałam się z takimi praktykami…

brak odpowiedzi

Krok 2: Sprawdzam co radzi internet w takich sytuacjach
Według artykułu Rzeczpospolitej, który wyskakuje w wyszukiwarce na pierwszej pozycji: „W sytuacji, gdy sprzedawca odmawia honorowania płatności kartą przy niewielkich transakcjach, klient może powiadomić swój bank.”

Nie tędy droga, czytaj niżej

Krok 3: Dzwonię do banku
W odpowiedzi słyszę, że bank nic z tym nie zrobi, ale, że ewentualnie mogę powiadomić właściciela terminali.

To dobry trop

Krok 4: Sprawdzam jaka firma obsługuje terminale w danym klubie i kontaktuję się z obsługą klienta telefonicznie. Otrzymuję adres mejlowy, na który mogę wysłać informację.

Największymi firmami obsługującymi terminale są: First Data PolcardTopcard, czy inne firmy. „Mój” nieszczęsny klub obsługiwany jest akurat przez First Data, więc na adres mejlowy akceptanci[@]firstdata.pl wysłałam krótkiego mejla:

„…chciałbym zgłosić, że w NAZWA / ADRES honorują płatności kartą od 20 złotych. Jest to bardzo denerwujące dla konsumenta i nie fair wobec innych sklepów, które honorują nawet złotówkowe płatności. Bardzo proszę o zainteresowanie się sprawą….”

Otrzymałam odpowiedź:
„…First Data Polska poinformuje pisemnie kontrahenta o złożeniu przez Panią skargi, a kontrahent zostanie poinstruowany o konieczności wycofania się z ustalania minimalnej kwoty płatności kartą oraz o konsekwencjach łamania zasad akceptacji kart płatniczych, którą może być nałożenie kary finansowej przez Systemy Kartowe…”

Ostatni krok: Płacę kartą freestyle
Po miesiącu znowu odwiedziłam dany klub, podeszłam do kasy i zapytałam od jakiej kwoty można płacić kartą…szybko uzyskałam odpowiedź, że od każdej.

Podoba Ci się to co czytasz, i chcesz być na bieżąco? Polub stronę na facebooku.

Skomentuj

