Ezakupy Tesco: mój pierwszy raz

Choć możliwość ezakupów istnieje już od wielu lat, ze wstydem stwierdzam, że dla mnie są istną nowością. No, ale z racji tego, że siedzę sobie w domu przeziębiona i nie mam co jeść, skusiłam się na coś co powinnam wypróbować już dawno: ezakupy. Padło na Tesco. Dla zainteresowanych opisuję jak to wszystko wygląda.


Strona internetowa

Bardzo intuicyjna i prosta w użyciu, ale trzeba uważnie czytać jaka jest gramatura produktów bo na obrazkach wszystkie wyglądają tak samo.

Strona internetowa TESCO ezakupy

Czas dostawy

Tesco rozwozi zakupy w dwugodzinnych przedziałach czasowych od godz. 8.00 do 22.00.
Ostatnim wolnym czasem na dostawę następnego dnia był czas między 20.00-22.00 (pewnie dlatego, że zamawiałam późnym wieczorem).
Gdy już wybiorę czas dostawy jest on rezerwowany dla mnie przez 2 godziny. Czasu na zakupy więc całkiem sporo, choć mi przeglądanie produktów zajęło trochę więcej i musiałam rezerwować czas na nowo.

Koszt dostawy

Według strony koszty wahają się między 1,98 zł a 11,48 zł. Ja zapłaciłam 7,89 zł, a najtańsza opcja w moim mieście to 4,98 zł jeśli zaplanuję z wyprzedzeniem.

Dostawa

Dostawca zadzwonił o 19.00 i zapytał czy chcę, żeby podjechał wcześniej. Jak dla mnie idealnie. Sympatyczny pan wniósł 2 ogromne kosze ciężkich rzeczy i jeszcze pomógł mi zanieść je do kuchni.

Tesco ezakupy

Pakowanie

Wszystko w reklamówkach… masa reklamówek. Ale pakowane mądrze, owoce z owocami, chemia osobno.

Zamienniki

3 na około 30 produktów.

Odmówiłam jogurtu Zott (bo jest robiony z mleka w proszku… o czym dowiecie się tutaj)
Dostałam o parę groszy tańszy szpinak, choć Hortex w promocji był bardzo przemyślanym zakupem, i o złotówkę droższy ser w plastrach… no ale spoko. Kiełków nie było.

Zamienniki Tesco ezakupy

Zamienniki Tesco ezakupy

 

Tuż po złożeniu zamówienia zorientowałam się, że Vizir kapsułki do prania za 19,99 to tylko 15 sztuk (w Biedronce na promo za 38 szt zapłaciłam 25 zł) Parę minut później usunęłam ten produkt z koszyka, ale mimo wszystko dostałam go z zakupami. Na miejscu pan odliczył go od rachunku i wziął z powrotem, więc nic się nie stało, ale morał taki, że sprawdzać trzeba.

Świeżość

Wszystkie owoce (oprócz nieco poobijanych jabłek) i warzywa były bardzo ładne. Czerwoniutkie marcheweczki i te sprawy.
Mięso: termin przydatności piersi z kurczaka to 4 dni (mało), a boczku 7 dni (ok).

Kontakt z obsługą klienta

Wysłałam krótkiego mejla do obsługi klienta, żeby zobaczyć czy i kiedy odpiszą:

Chciałabym się dowiedzieć czy wszystko w porządku z moim zamówieniem?
no i z racji tego, ze już nie mogę się doczekać, to mogę się spodziewać dostawy bardziej koło 20.00 czy może 22.00?
Nr. zamówienia: XXX

Bardzo proste pytanie, duży potencjał, żeby odpisać w sposób zadowalający klienta małym nakładem pracy. Z drugiej strony nie dałam im zbyt dużo czasu, żeby odpisać, więc nie powinnam się aż tak czepiać… ale mogliby dostać dużego plusa.

Myśli końcowe

Jestem zadowolona z całokształtu ezakupów w Tesco, zwłaszcza z dostawy i świeżych owoców/warzyw. Nie wiem dlaczego aż tyle zamienników… ogólnie kupuję świadomie i jeśli chcę Bakomę i Hortex to jest to czymś spowodowane. Fajnie byłoby, gdyby wcześniej zadzwonili poinformować o zamiennikach, ale widać, że obsługa klienta nie do końca trzyma rękę na pulsie. Zakończę jednak pozytywnym akcentem – ogólnie jestem bardzo zadowolona i polecam.

Podoba Ci się to co czytasz, i chcesz być na bieżąco? Polub stronę na facebooku.

8 uwag do wpisu “Ezakupy Tesco: mój pierwszy raz

  1. Super! Ja jestem fanką od ponad roku! Podobno w Alma ezakupy dzwonią jeśli chcą dac zamiennik. W Tesco zamienniki są spowodowane pewnie tym, że strona jest na całą Polskę, i czegoś może u nas brakować akurat, ale bez dramatu, czasem wszystko jest :). Jeśli chodzi o czas dostawy, to polecam najpierw zarezerwować godzinę a później robić zakupy. Kiedyś były dostawy po 3 zł… Teraz chyba muszą dokupić więcej samochodów, bo mało terminów… kiedyś poprosiłam w komentarzu by byli blizej 19 niż 21 i nici z tego :( ale i tak ogólnie Love <3

    • Dobrze wiedzieć jak to wygląda z zamiennikami. Ciekawa jestem też czy zareagują jeśli w komentarzu poproszę np o bardziej dojrzałe/zielone banany i takie sprawy… wypróbuję następnym razem :)

  2. Polecam ezakupy. Nie zzawiodlem sie nigdy. To rewolucja spoleczna w gospodarstwach domowych na miare pralki czy zmywarki. Oszczednosc czasu, brak stresu.

  3. co do zamienników… można by było zadzwonić i sie spytać klienta co by chciał na zamiennik ale jeżeli sklepy w warszawie mają od 250 do 450 zamówień (20 tyś..-50 tyś artykułów) dziennie a czas na spakowanie wszystkiego od 6 do 14 no czasami do 16 to nie spodziewajmy się cudów

Skomentuj

